vit kladdkaka!

hm, jag som skulle vara nyttig och äte mindre? Jaa, det gick ju bra! Idag har jag iaf bakat vit kladdkaka, det är så sjukt gott! :) Jag hittade receptet hos Spiderchick för ganska länge sen nu! Jag har bakat kakan flera gånger och det är lika god varje gång! Det är verkligen en sån här kaka som man vill ha mer av! hehe, alltså det blir en hel del på en gång! Men det har inte jag någonting emot!

Här är receptet för de som vill ha det! :)

Vit Kladdkaka
2 ägg
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl
3 msk apelsinjuice
100 g smält vit choklad (jag hade dock 150 gram)
100 g smält margarin

Gör så här
Rör ihop ägg och socker.
Ner med vaniljsocker och mjöl.
Tillsätt apelsinjuicen, den smälta chokladen och margarinet.
Grädda i mitten av ugnen i 150 grader cirka 30 minuter, eller om ni vill att den ska bli lite "kladdigare" 20-25 minuter.
Servera med bär.

Kommentarer
Postat av: angelica

Vad roligt att du är intresserad! Det andra paret, det är tyvärr en tjej före dig på dem. hon skulle höra av sig imorgon. Jag bor i umeå btw :)

2010-05-14 @ 00:01:17
URL: http://angelicasellstedtt.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; Dem är använda kanske tio gånger men dem är i fint skick!

2010-05-14 @ 16:24:53
URL: http://almostnew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0